loading...
آموزش های همگانی
محمد سلحشوری بازدید : 26 شنبه 22 آبان 1400 نظرات (0)

شناخت نهال پسته
کاشت درخت پسته; به عنوان یک محصول بسیار مفید، همواره مورد توجه کشاورزان و دامداران بوده است. کشاورزان پس از کاشت پسته باید مدت زیادی منتظر بمانند تا درختان پسته به ثمر برسند. روش های کاشت، کوددهی، کاشت و حذف آفات پسته می تواند نقش مهمی در برداشت پسته مرغوب داشته باشد.

 در اینجا اقدام به پرورش نهال پسته می کنیم. بیشتر بدانید و تمام نکات مهم و ضروری کاشت درخت پسته; بیایید در مورد کیفیت صحبت کنیم.

بهترین روش برای کاشت نهال پسته چیست؟

وقتی می خواهید نهال پسته بکارید باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید.

  • از جمله این عوامل مهم می توان به فاصله کاشت استاندارد نهال پسته، روش کاشت نهال پسته، شرایط کاشت نهال پسته و زمان بندی بهترین زمان کاشت نهال پسته اشاره کرد.
  • اما دو روش برای پرورش نهال پسته وجود دارد.
  • نهال پسته از جمله نهال هایی است که در انواع خاک ها حتی در خاک های سرشار از آهک و نمک قابل رشد است.
  • این نهال ها نسبت به سایر نهال ها مقاومت بیشتری دارند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم هستند.
  • اما کاشت نهال پسته در خاک سنگی و سخت موفقیت آمیز نخواهد بود و درخت میوه نمی دهد و رشد نمی کند.
  • یکی از شروط مهم برای کاشت نهال پسته، کاشت آن در خاکی با آبیاری مناسب است.
  • خاک های شنی و رسی بهترین خاک برای کاشت نهال پسته است.
  • بهترین زمان برای آبیاری نهال پسته در فواصل زمانی طولانی است.
  • نهال پسته نسبت به نهال های دیگر نیاز به آبیاری زیادی ندارد و همانطور که گفته شد نهال های مقاومی هستند.


نحوه کاشت و مراقبت از نهال پسته چگونه است؟
در ابتدای مطلب گفتیم که بهترین روش برای کاشت نهال پسته به دو صورت است.

دو روش کاشت نهال پسته کاشت مستقیم و کاشت گلدانی می باشد.

همانطور که می دانید بهترین زمان برای کاشت نهال پسته به شرایط آب و هوایی و عوامل دیگری مانند رقم و روش تکثیر گیاه بستگی دارد.

بهترین زمان برای کاشت نهال روزهای تاریک و آفتابی است.

یکی از دلایل اصلی کاشت نهال پسته این است که این نهال پسته را در روزهای گرم تابستان و در زیر نور شدید آفتاب و یا در روزهای سرد و بارانی نباید کاشت.

 

 

 

نهال پسته خنجری دامغان

نهال پسته خنجری دامغان که بومی شهرستان دامغان از استان سمنان می باشد یکی انواع نهال پسته تجاری می باشد. محصول این نهال پسته که از انواع پسته بادامی می باشد و شباهت بسیاری به پسته های احمد آقایی و پسته بادامی دارد، بسیار بازار پسند و محبوب است. این پسته به دلیل دارای بودن مغزپسته درشت با طعم و مزه بی نظیر و درصد چربی مفید بالا یکی از انواع لوکس پسته می باشد که بازار فروش داخلی و خارجی خوبی دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-خنجری-دامغان/

نهال پسته اوحدی

نهال پسته اوحدی یک از مهمتر ین انواع نهال پسته می باشد که بیشترین میزان کشت را به خود اختصاص داده است. منشا اصلی این نهال روستای فتح آباد از شهرستان رفسنجان می باشد. به طور تقریبی 60 الی 70 درصد زمین های زیر کشت نهال پسته در رفسنجان مربوط به نهال پسته اوحدی می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-اوحدی/

نهال پسته شاه پسند

نهال پسته شاه پسند یک رقم تجاری و صادراتی در میان انواع نهال پسته می باشد. منشا این نهال پسته منطقه دامغان می باشد اما در مناطق دیگر کشور از جمله رفسنجان نیز کشت می شود. نهال پسته شاه پسند از ارقام درجه یک پسته می باشد که در منطقه دامغان کشت می شود.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-شاه-پسند/

نهال پسته فندقی

نهال پسته فندقی در میان انواع نهال پسته بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است. این نهال یکی از مهمترین و بهترین انواع نهال پسته می باشد. محصول این نهال برخلاف اینکه دارای اندازه های نسبتا کوچک می باشد، دارای طعم و عطر بی نظیری می باشد و به دلیل اینکه قیمت مناسب تری دارد، خریدار بیشتری نیز دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-فندقی/

نهال پسته رفسنجان

نهال پسته رفسنجان از انواع نهال پسته بسیار مهم و تجاری می باشد که به جرات می توان گفت محصول آن از مرغوب ترین نوع پسته می باشد. بسیاری از زمین های زیر کشت نهال پسته مربوط به این نوع نهال می باشد که درصد بسیاری از آن به کشورهای دیگر صادر می شود. پسته رفسنجان بسیار خوش طعم و با کیفیت بوده و خاصیت های فراوانی دارد. محصول نهال پسته رفسنجان از نوع خندان می باشد و قیمت نسبتا بالایی دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-رفسنجان/

نهال پسته کله قوچی

نهال پسته کله قوچی یکی از انواع شناخته شده و معروف انواع نهال پسته می باشد. این نهال از نوع تجاری، زودبازده و میزان بازدهی بالا می باشد که اگر در کاشت و رسیدگی به ان دقت لازم شود یکی از بهترین گونه های پسته برای صادرات نیز می باشد. پسته کله قوچی شکل فندقی و درشت دارد و نسبت به پسته اکبری و احمد آقا کشیدگی کمتری دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-کله-قوچی/

نهال پسته قزوینی

نهال پسته قزوینی یکی از انواع نهال پسته می باشد که دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد. این ویژگی های خاص پسته قزوینی دلیل محبوبیت این نهال پسته در میان بعضی از باغداران می باشد. از جمله این ویژگی ها قابلیت ورقه و خلال شدن بالای این پسته می باشد. پسته قزوینی در هنگام برش مغز پسته خرد نمی شود و یکی از بهترین نوع پسته ها در تهیه خلال پسته می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-قزوینی/

نهال پسته زرند

نهال پسته زرند در میان انواع نهال پسته بهترین رقم برای پایه پیوند و تهیه نهال می باشد. همانطور که از نام این نهال مشخص است، منشا آن شهر زرند از کرمان می باشد. این نهال دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که آن را به یک نهال پایه عالی برای انواع نهال های دیگر تبدیل کرده است.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-زرند/

نهال پسته اکبری

نهال پسته اکبری را که دارای پسته های درشت و کشیده می باشد؛ می توان به عنوان تجاری ترین و مرغوب ترین نوع نهال پسته نامید. پسته اکبری که در میان مردم شناخته ترین نوع پسته می باشد و به دلیل طعم عالی و شکل ظاهری زیبای آن بازار پسندی بالایی دارد. این نوع پسته که گران ترین نوع پسته نیز می باشد، بیشترین مناطق کشت نهال پسته را به خود اختصاص داده است.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-اکبری/

نهال پسته احمد آقایی

نهال پسته احمد آقایی که یکی از مهمترین انواع پسته می باشد، از انواع تجاری و بسیار پرسود نهال پسته می باشد. پسته احمد آقایی بالاترین میزان صادرات پسته را به خود اختصاص داده است و در سطح جهان محبوبیت بسیار بالایی دارد. این نهال بومی کشور ایران می باشد. پسته احمد آقایی به دلیل درشت بودن و رنگ سفید پوست آن بسیار بازار پسند می باشد و مانند پسته اکبری جز پسته های لوکس و مناسب میهمانی ها و مجالس می باشد. البته قیمت این پسته نسبت به پسته اکبری کمتر می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-پسته/نهال-پسته-احمد-آقایی/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها نهال ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 361
  • بازدید سال : 3,173
  • بازدید کلی : 8,105